Meditatie

Een uiterst effectieve toestand voor innerlijke rust en levenskwaliteit.

 

De meditatie die hier aangeboden wordt, is gesteund op de ervaringen van Prof. Danis Bois, de grondlegger van de Fasciatherapie. Ze gebeurt in zit op een stoel, op die manier kan iedereen comfortabel deelnemen!

Op het moment dat je kiest om een meditatie te doen, kies je voor 'rustruimte' in je en rond je.
Die keuze is ook een engagement om je aandacht naar jezelf een tijdje vol te houden.

De informatie uit de zintuigen zien, horen, ruiken geven je een idee van de wereld rondom je, of die nu dichtbij of verder af is.

Na enkele minuten ontspannen zitten, komt er ook info uit het binnenste van je lichaam (proprioceptie). Je voelt hoe je zit. Je kan er als het ware een foto van maken zonder te kijken.
Er ontstaat hier een uitwisseling: er komt info van binnenuit naar je toe (= de waarneming wordt bewust) terwijl jij je aandacht op jezelf richt.

Je neemt jezelf waar in een ontspannen toestand, die stilaan verandert in een bewust zijn van jouw aanwezigheid. Meestal nemen we onszelf waar als we pijn, ongemak of emoties hebben.
De info die nu naar je toekomt is eerder persoonlijk. Je begrijpt wat of hoe belangrijk is voor jezelf.
Deze toestand van aandachtige aanwezigheid stabiliseert zich zodra gedachten en emoties passeren als wolken op de wind.

Er ontstaat een vorm van stilte een thuiskomen bij jezelf.
Tegelijk is er de info uit alle zintuigen, je bent heel alert. Je neemt de omgeving en de anderen gemakkelijk waar, zonder jezelf te verliezen.

 

Vanuit een neutraliteit zie je evidenties of nieuwe idee├źn die je nog nooit had opgemerkt.

 

Wat kan je bereiken :

Innerlijke rust.
Ontwikkelen van een stabiele aandacht.
Getuige zijn van een belastende emotie en laten oplossen.
Een probleem vanuit een ander perspectief kunnen zien.
Juiste keuzes maken/ voelen wat bij jou past.
Effectiever en effici├źnter handelen op het moment zelf
Open houding naar mezelf en anderen.

 

Member Login

×